« 暑いですね。 | Main | 皇居のそばを通りました。 »

July 29, 2010

「小山昇さん×ホッピーミーナ講演会」に行ってきたよ。

リーガロイヤルホテルにて、株式会社武蔵野の小山昇社長と、ホッピーミーナこと石渡美奈社長の講演会に行ってきました。

社員のほとんどが社歴の浅い、若さ溢れるホッピービバレッジ。

それまでの旧態依然とした会社の組織改革を、文字通り体当たりで実行したミーナ社長。

結果社内のコミュニケーションが格段に上がり、売上も5倍となったそうです。

そこに行き着くまでには相当の苦労があったようですが、その成果は若い社員さん達の笑顔によく表れています。

その石渡社長の師匠である小山社長。

かなり難しい話をされるのかと思いきや、冗談も交えて楽しくも充実した内容でした。

成果が出ることを社員に習慣づけるには、「動機は不純でいい。」

武蔵野では、訪問者には仕事中であっても立って挨拶をするそうです。

とても素晴らしいことですが、なかなか社員に根付かせるのは難しい。

そこで立って挨拶したら百円貰えるようにしたところ、しっかりと根付いたそうです(笑)

ものすごく不純なやり方ですが、やり続けていくうちに習慣付いてくれればいい。

毎日やり続けて自分にご褒美を上げているうちに、なりたい自分になれる。

「あ、それでいいんだな」と肩の力が抜けた気がしました。

終了後、ホッピー新卒内定者の方にリーダーに望むことを伺ったところ、「私を見ていて欲しい。」と答えて下さいました。

仕事が楽しいときでも大変なときでも、自分を見ててくれている人がいる。

それだけでがんばれますよね。

わんこも不純なリーダーめざしてがんばります(笑)

|

« 暑いですね。 | Main | 皇居のそばを通りました。 »

Comments

Does this imply that all the feasible emotions of a human being can be coated in seventy eight playing cards? You have some serious decisions to make shortly but there is still plenty of time to believe them via cautiously.

Posted by: exigu.us | June 12, 2014 at 04:54

Keep this going please, great job!

Posted by: growtopia hack | December 14, 2014 at 10:46

Usually I don't read artcle onn blogs, however I would like to say that this write-up very pressured me to try and do so! Your writing taste has been surprised me. Thanks, very nice post.

Posted by: vidente Verdadera | August 30, 2015 at 22:38

Hey There. I discokvered your weblog the usagye of msn. This iis an extremely neatly writteen article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your helpful information. Thanks for the post. I will definitely return.

Posted by: Videncia gratis al instante | September 01, 2015 at 01:15

This site was... hoow do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Thanks a lot!

Posted by: videncia gratis online amor | September 25, 2015 at 23:48

What's up, after reading this awesome article i am also delighted to share my experience here with friends.

Posted by: http://grupokizuna.com/?option=com_k2view=itemlisttask=userid=151734 | October 09, 2015 at 06:22

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/64888/49005757

Listed below are links to weblogs that reference 「小山昇さん×ホッピーミーナ講演会」に行ってきたよ。:

« 暑いですね。 | Main | 皇居のそばを通りました。 »